1. KUPNO MIESZKAŃ – CENA, LOKALIZACJA …
  2. MIESZKANIE DO SPRZEDAŻY - jak je przygotować
  3. OFERTY NA WYŁĄCZNOŚĆ - WSPÓLNY INTERES UCZESTNIKÓW RYNKU NIERUCHOMOŚCI

KUPNO MIESZKAŃ – CENA, LOKALIZACJA …

Na polskim rynku nieruchomości w tym również w Bielsku-Białej, jest bardzo dużo ofert mieszkań do sprzedaży. Mimo wyszukiwarek, które są najlepszym narzędziem filtrowania ofert zamieszczonych na stronach www oraz portalach, nie zawsze udaje się wybrać najbardziej odpowiednie propozycje mieszkań.

Najważniejszym parametrem, który szukający Klient bierze pod uwagę, jest lokalizacja i cena. Ale w istocie, nie tylko te dwa czynniki są decydujące. Często Klient kupujący dom lub mieszkanie pierwszy raz, będąc pod wpływem różnych informacji, obaw, nie zawsze znający lokalny rynek nieruchomości, czuje się zdezorientowany i zagubiony w obliczu masy okazji, promocji itp., ·

Dlatego podczas spotkań z naszymi Klientami, my jako agencja nieruchomości „Pod Orłem”, staramy się poznać i uporządkować indywidualne oczekiwania każdego Klienta, ustalić hierarchię ważności parametrów, jakimi powinny charakteryzować się domy i mieszkania, wybrać odpowiednie oferty, które konsultujemy z Klientem służąc swoją poradą i doświadczeniem, a następnie uzgadniamy dogodny termin oglądania nieruchomości.

Często prowadząc rozmowy podczas wspólnej jazdy samochodem, nawiązuje się ”nić” sympatii, zaufania. Wzajemne poznanie pozwala nam na lepsze zrozumienie potrzeb Klienta i zaoferować mu mieszkania idealnie dopasowane do jego potrzeb.

Ponadto badamy stan prawny nieruchomości, pomagamy w negocjacjach dotyczących warunków sprzedaży-kupna nieruchomości, a także w rozwiązywaniu problemów natury prawnej, które nierzadko mogą się pojawić podczas zakupu mieszkania lub domu.

Ponieważ zakup lokalu mieszkalnego bądź innej nieruchomości jest zazwyczaj bardzo ważną decyzją życiową, staramy się aby cały proces od pierwszego spotkania z Klientem, wyboru nieruchomości do etapu końcowego czyli zakupu, odbywał się w atmosferze spokoju i poczucia bezpieczeństwa.

MIESZKANIE DO SPRZEDAŻY - jak je przygotować

Na rynku nieruchomości nadal obserwuje się rosnącą liczbę mieszkań do sprzedaży. Biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku pracy, brak poczucia stabilizacji zawodowej i finansowej, wygaśnięcie programu „Rodzina na swoim”, mimo pewnej liberalizacji polityki banków i związanego z tym obniżenia oprocentowania kredytów hipotecznych, można spodziewać się dalszego spadku zawieranych transakcji. To z kolei powoduje dalsze obniżenie cen mieszkań oraz znacznie wydłuża w czasie proces ich sprzedaży.

Mimo to obserwuje się pewne symptomy ożywienia, również w Bielsku-Białej. Jest grupa, co prawda bardzo wąska, potencjalnie zainteresowanych Klientów, która chcąc wykorzystać możliwości znacznej negocjacji ceny, duży wybór lokali mieszkalnych na rynku, poszukuje najbardziej optymalną dla siebie nieruchomość.

Co zatem może zrobić Sprzedający swoje mieszkania, aby przyciągnąć uwagę Kupującego? ·Na rynku uczestniczą 3 ściśle ze sobą związane podmioty – nieruchomość, jej właściciel oraz potencjalny Kupujący.

Oprócz lokalizacji i ceny, które niewątpliwie mają decydujące znaczenie przy wyborze, bardzo istotny jest wizerunek samego mieszkania, sposób jego zaprezentowania. Często dla Klienta, ten pierwszy moment, pierwsze parę minut obecności w lokalu przesądzają o Jego wyborze i decyzji zakupu.

Toteż warto zwrócić uwagę na kilka istotnych sugestii:

  1. Czystość.
    Oferowane mieszkanie powinno być czyste – okna, podłogi, łazienka, kuchnia – nawet, jeśli stan lokalu wskazuje, że jest przeznaczony do remontu.
  2. Porządek.
    Meble i przedmioty obecne w mieszkaniu powinny być poukładane.
  3. Wrażenie przestrzeni.
    W mieszkaniu powinno być sprawne, dobre oświetlenie, często lokal pokazuje się wieczorem, powinny być usunięte zbędne, niepotrzebne rzeczy. Kupujący musi mieć poczucie przestrzeni, nie powinien odnieść wrażenia, że coś Go w mieszkaniu przytłacza. Dlatego, jeśli to jest możliwe, szczególnie małe mieszkania, dobrze jest odświeżyć, pomalować na jasny, jednolity, spokojny kolor, maksymalnie odsłonić okna. Te zabiegi optymalnie powiększą i uatrakcyjnią wygląd mieszkania.
  4. Neutralny charakter.
    Niejednokrotnie Właścicielowi wydaje się, że stworzenie unikatowego, niepowtarzalnego charakteru mieszkania pomoże zrobić większe, pozytywne wrażenie na Kupującym. Ale doświadczenie pokazuje, że każdy Klient ma swoje indywidualne wyobrażenie, co do elementów dekoracyjnych, dlatego też, jeśli to możliwe,) sugeruje się zachować pewien minimalizm i neutralność.
  5. Neutralny charakter.
    Pokazywaniu mieszkania powinien towarzyszyć spokój i względna cisza, wyłączony telewizor. Spokojna, cicha, subtelna muzyka bardzo pozytywnie wpływa na nastrój spotkania. Jeśli w sąsiedztwie mieszkania ma miejsce remont, który jest wyraźnie odczuwalny i na który nie mamy wpływu, dobrze jest wcześniej uprzedzić o tym fakcie zainteresowanego Klienta. Kupujący na ogół nie lubią takich negatywnych, nieoczekiwanych „niespodzianek”.
  6. Dzieci i zwierzęta.
    Jeśli w mieszkaniu są małe dzieci, dobrze jest o tym poinformować wcześniej Kupującego i jeśli to możliwe zorganizować kogoś, kto na czas prezentacji zajmie się dziećmi. Natomiast, jeśli są zwierzęta (pies, kot), sugeruje się odizolować je na moment spotkania w osobnym pomieszczeniu, bowiem wielu klientów boi się lub nie lubi przebywać razem ze zwierzętami i zamiast koncentrować się na oglądaniu mieszkania, uwagę swoją skupiają na czworonogach, chyba, że z rozmowy wyniknie, że mamy do czynienia z miłośnikami zwierząt, wówczas ich obecność może stać się dodatkowym atutem. Mówi się, że każda nieruchomość prędzej czy później znajdzie swojego amatora, ale warto dopomóc sobie i sprzedać swoje mieszkanie tak, aby obie strony były zadowolone i odczuwały satysfakcję z dokonanej transakcji.·

OFERTY NA WYŁĄCZNOŚĆ - WSPÓLNY INTERES UCZESTNIKÓW RYNKU NIERUCHOMOŚCI

Umowa na wyłączność polega na zgłoszeniu nieruchomości do sprzedaży tylko do jednej agencji nieruchomości na ustalony w umowie okres czasu, w ramach którego pośrednik zobowiązuje się reklamować przedmiotową nieruchomość w szczególny sposób, dokładając wszelkich starań mających na celu sprzedaż, tak aby zaspokoić oczekiwania klienta, za ustalone w umowie wynagrodzenie. Agent nie szczędząc swojego czasu i pieniędzy na reklamę, stara się szczególnie zaprezentować nieruchomości – domy i mieszkania, doprowadzając do sprzedaży, w sposób rzetelny i jak najbardziej profesjonalny. Umowa na wyłączność dotyczy sprzedaży lub wynajmu mieszkań, domów, lokali i obiektów użytkowych oraz działek.

KORZYŚCI DLA SPRZEDAJĄCEGO:

- szeroka reklama nieruchomości – pośrednik, ponieważ ma pewność, że po sprzedaży otrzyma wynagrodzenie, jest zainteresowany dotrzeć do jak największej rzeszy klientów, wykorzystując różne dostępne formy – banery i tablice bezpośrednio na nieruchomości, zamieszczanie oferty na stronie www jako specjalna lub wyróżnianie na portalach, - oszczędność czasu – agencja reprezentująca właściciela, przekazuje ofertę z wszelkimi niezbędnymi informacjami innym zainteresowanym agencjom, dzięki czemu „odciąża” właściciela, który nie musi tracić czasu na zgłaszanie do innych agencji. Nasz agencja „Pod Orłem” z Bielska-Białej pracuje w sieci 8 współpracujących agencji- BSAN i w ramach jednego programu i jednej bazy danych, oferta jest automatycznie przesyłana do uczestników naszej sieci, - bezpieczeństwo – agencja rejestruje klientów chcących obejrzeć domy lub mieszkania w środku, umawia odpowiednio wcześniej spotkanie z właścicielem, jeśli nieruchomość jest zamieszkała. Pośrednik jest zawsze obecny podczas prezentacji, - komunikacja i przepływ informacji – o wszelkich zmianach dotyczących nieruchomości na sprzedaż, właściciel informuje tylko jedną agencję, która z kolei przekazuje informacje innym zainteresowanym agencjom oraz klientom. Agencja reprezentująca właściciela dba, aby dane były aktualne, - wyjątkowość nieruchomości – oferta na wyłączność ukazuje się na poszczególnych portalach jeden raz – co podkreśla jej unikatowość i eliminuje podejrzenie, że coś z tą ofertą jest nie tak skoro tyle agencji ją ogłasza. Paradoksalnie taka oferta wzbudza większe zainteresowanie i staje się bardziej atrakcyjna dla Kupującego.

KORZYŚCI DLA KUPUJĄCEGO:

- łatwość znalezienia nieruchomości – na nieruchomości są zamieszczane banery z informacją o sprzedaży czy wynajmie oraz kontakt do agencji nieruchomości „Pod Orłem”, - pełny sposób prezentacji nieruchomości – zdjęcia z zewnątrz, sąsiedztwa i okolicy domu lub mieszkania, możliwość uzyskania telefonicznie lub drogą mailową informacji o dokładnym położeniu nieruchomości, - pewność, że oferta jest aktualna i na bieżąco są aktualizowane informacje w niej zawarte, np. cena, - kontrola nad sprzedawaną nieruchomością – rozmowy prowadzone są tylko w naszym biurze „Pod Orłem” w Bielsku-Białej lub w obecności agenta z naszego biura, eliminując sytuację „licytacji” między klientami z różnych biur i towarzyszącą temu niezdrową atmosferą, jednocześnie stwarzając poczucie bezpieczeństwa i spokoju w czasie prowadzonych między stronami negocjacji.

Należy podkreślić, że umowa na wyłączność jest zgodna z Ustawą o gospodarce nieruchomościami – art.180 pkt.3a w brzmieniu:” umowa pośrednictwa może być zawarta z zastrzeżeniem wyłączności na rzecz pośrednika lub przedsiębiorcy” z odpowiednim zastosowaniem art.550KC.

Reasumując, umowa pośrednictwa z klauzulą wyłączności jest nowoczesną, profesjonalną, zgodną z prawem formą zgłoszenia nieruchomości do sprzedaży. Warto dodać, że ten rodzaj umowy jest powszechnie stosowany w krajach Europy Zachodniej, w USA, Kanadzie i Australii.